dilluns, 23 de juny de 2008

10 coses que només pots fer en Linux

1. Aconseguir i mantenir actualitzat un sistema complet legalment sense pagar res.
2. Poder córrer diferents interfícies gràfiques si no t'agrada la que vé per defecte o no s'adequa a les teves necessitats.
3. Tenir control total del maquinari de l'ordinador i saber que no hi ha portes secretes al darrere en el meu programari, posades per companyies de programari o governs malintencionats.
4. No cal desfragmentar els discs durs, mai.
5. Provar programes, decidir que no m'agraden, desinstal·lar-los i saber que no he deixat brossa en un registre que pot alentir la meva màquina.
6. Utilitzar el SO sense necessitat de córrer antivirus ni cap tipus de programari anti-espia, i no reiniciar el meu ordinador durant mesos.
7. Personaltizar el que vulgui, legalment, incloent-hi els meus programes preferits. I puc preguntar als desenvolupadors, proposar-los idees i participar en el procés de disseny/programació de programari si vull.
8. Utilitzar el mateix maquinari durant més de 5 anys fins que realment et calgui canviar-lo.
9. Rebre ajuda de milers d'usuaris, experts i novells de manera gratuïta i desinteressada.
10. Tenir un escriptori amb efectes espectaculars, i molt superiors als de Windows Vista, en un ordinador de fa tres anys.

Traduït de 10 cosas que sólo puedes hacer en Linux, publicat per vivabOrg 20 abril 2008